معاون وزیر کار: بخشی از بدهی دولت امسال (۱۴۰۳) به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود آخرین وضعیت مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان سخنگوی شورای نگهبان (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) وام بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات تزریق واکسن HPV هنوز برای عموم لازم نیست + ویدئو محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی‌(ره) پیش‌بینی بارش‌های رگباری در برخی استان‌ها (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مادر مشهدی چهارقلو به دنیا آورد + فیلم خروج قطار باری از ریل در ازنا لرستان (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست دستگیری ۲ شکارچی قوچ‌های وحشی در نیشابور| جریمه شکار هر قوچ ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است سقوط خودرو در نیشابور ۲ مصدوم برجای گذاشت+تصویر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری قاتل مسلح و اعترافات این فرد جانی(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) مرگ‌های تلخ در پشت صحنه فیلم‌ها و سریالها | بازخوانی حوادث مرگبار سینمایی بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن و قند خون | خواص سرکه سیب را بشناسید با مهمترین عوامل گرمازدگی آشنا شوید | چه چیزی باعث گرمازدگی می‌شود؟ فعالیت بدنی کم در اوقات فراغت و کاهش خطر سکته مغزی واقعا مجبوریم روزانه ۸ لیوان آب بنوشیم؟ چگونه در سوگ به کودکان کمک کنیم؟
سرخط خبرها

هزینه بستری بیش از ۳۰ میلیون نفر ایرانی رایگان می‌شود (۲ آبان ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۰۶۲۴
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
هزینه بستری بیش از ۳۰ میلیون نفر ایرانی رایگان می‌شود (۲ آبان ۱۴۰۲)
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رایگان شدن هزینه‌های بستری بیش از ۳۰ میلیون نفر ایرانی در قالب اجرای برنامه نظام ارجاع، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید کریمی با اشاره به برگزاری همایش دو روزه معاونین درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، هدف از برگزاری این همایش را ارتقای خدمات درمانی به عموم مردم عنوان و اظهار کرد: بسته حفاظت مالی از جمله محور‌های بحث شده در نخستین روز از همایش معاونین درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بود؛ این بسته به منظور کاهش پرداخت از جیب بیماران است که عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموز پزشکی طی ابلاغیه‌ای همه را مکلف کرد که هزینه بستری بیش از ۳۰ میلیون هموطن ایرانی رایگان باشد؛ البته طی این ابلاغیه بستری بیمارانی که در چهارچوب نظام ارجاع صورت می‌گیرد رایگان خواهد بود.

وی جوانی جمعیت، درمان زوجین نابارور، ارائه تسهیلات به زوجین در این خصوص و راه اندازی مراکز ناباروری سطح ۲ و ۳ را از جمله دیگر موارد بحث شده در همایش معاونین درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آبان ماه آخرین مهلت برای راه اندازی مراکز ناباروری است دانشگاه‌ها به سرعت این مراکز را راه اندازی کردند و اکنون بالای ۵۰ مرکز سطح ۲ ناباروری راه اندازی شده و مراکز ناباروری سطح ۳ نیز در همه مراکز استان‌های کشور دایر است و در استان بوشهر نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد بسته‌های بیماران خاص و صعب العلاج نیز گفت: اعتبارات این صندوق از ۵ هزار میلیارد تومان به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش داشته و ۱۰۰ نوع بیماری را نیز پوشش می‌دهد و در این همایش درباره اینکه بیماران چگونه در سیستم اطلاعات بیمارستان ثبت درخواست کنند و پرداخت‌ها چگونه انجام شود، تبادل نظر صورت گرفت.

کریمی با بیان اینکه بنا داریم تخت‌های توانبخشی را از ۸۰ به بیش از ۸۰۰ تخت افزایش دهیم، گفت: این موضوع در این همایش مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گردشگری سلامت را نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش برشمرد و خاطرنشان کرد: درآمد فعلی ما از گردشگری سلامت یک میلیارد دلار بوده که می‌توانیم این درآمد را به ۵ الی ۶ میلیارد دلار برسانیم. اکنون ۲۷۰ مرکز دارای گردشگری سلامت وجود دارد.

کریمی ادامه داد: ارتقای خدمات اورژانس، نظارت بر مراکز درمانی، بسته مقیمی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز در این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->